Gwarancja adaptacji

 

Problem z adaptacją występuje w sytuacji, w której soczewki są wykonane poprawnie, a mimo to użytkownik zgłasza problemy z widzeniem. Z gwarancji adaptacji w SZAJNA można skorzystać w terminie do 100 dni od odbioru okularów z zakładu optycznego.

Z Gwarancji Adaptacji można skorzystać, jeśli użytkownik soczewek:

  • odczuwa dyskomfort podczas patrzenia,
  • nie przystosował się do płynnej zmiany mocy.

 

Zanim zgłosisz problem z adaptacją sprawdź czy:

  • soczewki są zgodne z zamówieniem,
  • soczewki są zgodne z refrakcją klienta,
  • parametry PD i HD są zgodne z faktycznym położeniem źrenic klienta,
  • kąt pantoskopowy i krzywizna oprawy są zgodne z zamówieniem,
  • oprawa prawidłowo układa się na twarzy.

 

Masz problem. Co robić?

Aby sprawnie i szybko rozwiązać problem potrzebujemy od Ciebie podstawowych informacji - wypełnij z klientem krótką ankietę (dostępną w SZAJNA Nawigatorze), która ułatwi analizę problemu.

 

W ramach gwarancji adaptacji można otrzymać:

  • inne soczewki wieloogniskowe,
  • soczewki dwuogniskowe,
  • soczewki jednoogniskowe.

 

Pamiętaj, że nowe soczewki:

  • będą miały te same moce,
  • będą wykonane z tego samego materiału,
  • będą miały te same uszlachetnienia.

 

Dopłaty i zwroty:

  • jeśli soczewki uzyskane w ramach gwarancji adaptacji będą droższe, to konieczna będzie dopłata różnicy,
  • zmiana rodzaju soczewek (materiał, indeks), przy zachowaniu parametrów refrakcji, jest możliwa wyłącznie za dopłatą.

 

Wymiana soczewek nastąpi dopiero po odesłaniu soczewek objętych gwarancją adaptacji do naszego Centrum Obsługi Optyka. Masz na to 7 dni od zgłoszenia. Po tym terminie możemy odmówić realizacji Twoich roszczeń.

 

Soczewki objęte gwarancją adaptacji:

  • wszystkie z oznaczeniem OPITIPLAST HD,
  • wszystkie progresywne (VEO, mineralne),
  • wszystkie soczewki EGO (bez względu na rodzaj).

Gwarancja producenta i reklamacje

 

Jako kupujący (dotyczy zakładów i salonów optycznych) masz zarówno prawa, jak i obowiązki. Jednym z nich jest dopełnienie wszelkiej staranności przy składaniu zamówień, bez względu na ich formę. O prawidłowych zasadach pielęgnacji naszych soczewek informujemy między tutaj oraz na opakowaniach soczewek.

Warunki gwarancji i reklamacji

Na co dzień dokładamy wszelkich starań, by nasze soczewki były komfortowe i niezawodne w codziennym użytkowaniu. Poręczeniem wysokiej jakości naszych soczewek jest 24-miesięczna gwarancja dla soczewek PROFIT, PRIMA, OPTIPLAST, VEO, PRIMAGLAS, OPTIGLAS, EGO oraz dodatkowa 12-miesięczna gwarancja na powłoki antyrefleksyjne BLIK dla soczewek EGO (liczona od momentu dostawy soczewek do zakładu optycznego +7 dni roboczych) na nasze produkty. Objęta jest ona jednak pewnymi warunkami.

 

Co można reklamować:

  • wady soczewek, w tym brak ich zgodności z zamówieniem (np. moc niezgodna z zapisem na opakowaniu, średnica),
  • wady powłok cienkowarstwowych,
  • kształt i rozmiar soczewki zdalnie profilowanej,
  • wadliwy montaż szkieł w oprawie wykonany w naszej pracowni.

 

Gwarancja nie obejmuje wad:

  • wynikających z błędnego zamówienia soczewki,
  • wynikających z pomiaru refrakcji,
  • wynikających z nieprawidłowego montażu lub powstałych w czasie ich obróbki w zakładzie optycznym,
  • wynikających z uszkodzeń szkieł i okularów o charakterze termicznym, mechanicznym lub chemicznym.

 

Jak realizowana jest gwarancja:

  • zgłoszenia gwarancyjne obsługiwane są wyłącznie przez SZAJNA Nawigator,
  • reklamowany produkt przesyłany jest do nas na koszt optyka,
  • usuwane są wady lub następuje wymiana produktów na nowe,
  • nowe soczewki odsyłane są na koszt SZAJNA lub dołączane do bieżącej przesyłki.

Zwroty soczewek

 

Soczewki okularowe to pod wieloma względami bardzo specyficzne produkty. Regulowane one są nie tylko licznymi normami opisującymi ich wymagania techniczne, lecz także przepisami prawa - przede wszystkim z zakresu wymagań dotyczących wyrobów medycznych. Przekłada się to na możliwości ich wymiany czy zwrotu.

Nie każdy produkt można zwrócić!

Prosimy o przemyślane decyzje zakupowe, gdyż zwrot czy wymiana soczewek okularowych (procedura w obu przypadkach jest identyczna), będących wyrobem medycznym, podlega szeregowi warunków i obostrzeń:

  • zwrotowi ani wymianie nie podlegają soczewki wykonywane w systemie recepturowym na potrzeby danego użytkownika okularów, a więc wszystkie soczewki recepturowe,
  • zwrotowi nie podlegają soczewki z oznaczeniem M+, które wykonywane są w systemie magazynowo-recepturowym (np. barwione, z powłoką lustrzaną SPECTRA lub z powłokami NanoAG),
  • zwrotowi nie podlegają szkła mineralne magazynowe z powłokami antyrefleksyjnymi CYPRYS AR (powłoka wykonywana jest w systemie recepturowym),
  • ze względu na niskie ceny transakcyjne oraz powszechność soczewek (a więc możliwość szybkiego wykorzystania ich dla kolejnego klienta) nie przyjmujemy zwrotów soczewek z grupy PROFIT. 

 

Najważniejsze zasady obowiązujące przy zwrotach soczewek

  • każdy zwrot musi nastąpić do 5 dni roboczych od dnia dostawy do Ciebie,
  • jeśli otrzymałeś soczewki, które błędnie zamówiłeś, natychmiast rozpocznij procedurę zwrotu w SZAJNA Nawigatorze,
  • nie wysyłaj samodzielnie szkieł przed zatwierdzeniem przez nas zwrotu,
  • zwracane produkty nie mogą być uszkodzone, ich opakowania nie mogą być zabrudzone lub nosić żadnych innych śladów użytkowania,
  • w przypadku jednorazowego zwrotu więcej niż jednej pary soczewek zastrzegamy sobie prawo do pobrania opłaty logistycznej w wysokości 40% wartości szkieł. Każdy zwrot czy wymiana, przed ponownym wprowadzeniem produktu do sprzedaży, wymaga od nas czasochłonnego przeprowadzenia manualnej kontroli jakości soczewek.

Dostawa soczewek

 

Dostawa soczewek realizowana jest w dni robocze przez niezależne od nas firmy kurierskie. Możesz wybrać, który kurier najbardziej Ci odpowiada. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone i standardowo mają charakter pobraniowy (płatne przy odbiorze). Koszt dostawy doliczany jest automatycznie zgodnie z aktualnym cennikiem.

Dostawa od 1 PLN

Wprowadziliśmy opcję dostawy w Pakiecie Smart od 1 PLN. Dostępna jest ona dla klientów, którzy wykupili abonament. Obowiązuje on dla pojedynczego adresu wysyłki, jest płatny z góry i jest ważny przez okres 3, 6 lub 12 miesięcy. Informacja o dostawie w Smart widoczna jest w SZAJNA Nawigatorze.

 

Monitoring i preawizacja przesyłek

Monitoring zamówień i przesyłek można wykonywać samodzielnie w Nawigatorze - tam na bieżąco możesz zobaczyć co jest aktualnie dla Ciebie wykonywane, a co trafiło już do wysyłki (w tym jaka będzie kwota pobrania). Informacje o numerze przesyłki i link do jej śledzenia możesz otrzymać drogą elektroniczną na adres e-mail.

 

Czas dostawy

Standardowy czas dostawy to 1 dzień roboczy, jednak firmy kurierskie zastrzegają sobie możliwość doręczenia przesyłki w ciągu dwóch dni i nie może to być przedmiotem reklamacji. Jeśli paczka nie dotrze do Ciebie w ciągu dwóch dni możesz zgłosić brak doręczenia w firmie kurierskiej posługując się numerem przesyłki. Za zagubioną uznawana jest przesyłka, której nie otrzymasz w ciągu 32 dni od nadania i dopiero po tym terminie możliwe jest dochodzenie roszczeń od firmy kurierskiej. Powyższe warunki wynikają z regulaminów świadczenia usług przez firmy kurierskie.

 

Regulamin świadczenia krajowych usług przewozowych i pocztowych DHL Parcel Polska Sp. z o.o.

 

Szczegółowe Warunki Świadczenia Usług DPD Polska sp. z o.o.

 

Uszkodzone przesyłki

Jeśli przesyłka, która do Ciebie dotarła jest uszkodzona - natychmiast reaguj. Tego samego dnia, wraz z kurierem musisz spisać protokół szkody - będzie to podstawą do rozpatrzenia reklamacji i wypłaty odszkodowania za uszkodzony towar. Jeśli nie wykonasz tego natychmiast, firma kurierska może nie uwzględnić Twoich roszczeń. Protokół wyślij na zamowienia@szajna.pl.

Marki: 

VEO

EGO

MioControl HD

MioExpert HD

Zoom HD

DuoMax HD

Biuro G2 HD

WorkMax HD

UV-Max

Neochromes

Transitions

© SZAJNA Laboratorium Optyczne, 1991 - 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Soczewki okularowe to wyrób medyczny.

Używaj ich zgodnie z instrukcją użytkowania lub etykietą.